Aquest dimecres, 27 de novembre, ha tingut lloc al Restaurant Masia les Garrigues el Networking agroalimentari de les Garrigues. La iniciativa, que ha comptat amb la participació de 20 productors, 15 comptadors i més de mig centenar d’assistents, està impulsada pel Consell Comarcal de les Garrigues, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i l’Associació Leader de Ponent mitjançant el projecte Gustum.

Han donat la benvinguda a la jornada el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Jaume Setó; el director dels Serveis Territorials del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Lleida, Ferran de Noguera, i la gerent de l’Associació Leader de Ponent,Teresa Fuentes.

L’objectiu principal de la jornada és facilitar l’establiment de sinergies i acords comercials entre les empreses agroalimentàries de la comarca i potencials compradors del sector de la restauració, comerç, la distribució, els allotjaments rurals i empreses de càterings, entre d’altres, tant de les Garrigues com de la resta de les terres de ponent. 

Un altre dels objectius de la jornada és promocionar les empreses i els productes agroalimentaris de les Garrigues i visualitzar la seva qualitat i diferenciació, així com sensibilitzar a la restauració de la viabilitat d’introduir el producte local a les seves cartes.

La jornada s’ha dividit en dues parts; les ponències i la dinàmica del networking. S’ha començat amb la xerrada de l’economista i consultor, Manolo Sánchez, sobre la importància de la realització d’un bon escandall de costos per a la incorporació del producte local als restaurants. A continuació, ha tingut lloc una xerrada-col·loqui amb tres restauradors de referència de les terres de Lleida, com són el Joel Castanyé del Restaurant la Boscana de Bellvís, el Gonzalo Ferreruela del Restaurant Ferreruela de Lleida i l’Albert Marimón del Restaurant la Cava de Tàrrega.

La dinàmica del networking s’estructura a través de reunions individualitzades de 5 minuts on cada potencial comprador descobreix els productes de cada productor agroalimentari de les Garrigues.

Hi han estat representats tots els sectors agroalimentaris de les Garrigues: oli, olives i derivats, carn i embotits, formatges i làctics, pa i pastisseria, horta i fruita, mel i conserves i begudes alcohòliques.

Pel que fa als potencials compradors, hi eren presents restaurants, empreses de càtering, botigues especialitzades i distribuïdors, entre d’altres.

Finalment, s’ha fet una degustació dels diversos productes locals per tal d’acabar de crear sinergies i interacció entre tots els participants en la jornada. 

20 productors i 15 compradors, al Networking agroalimentari a les Garrigues