Aquest dissabte, 7 de juny, el municipi de l’Albi ha estat l’escenari de la 34a Trobada Intergeneracional de la Gent Gran de les Garrigues, una cita consolidada al calendari comarcal que enguany ha incorporat una novetat significativa: la celebració del Dia de la Comarca, una proposta sorgida de les pròpies persones grans durant l’edició anterior.

La jornada ha reunit més de 400 persones vingudes de 16 municipis de la comarca, amb una participació molt destacada i transversal. Hi han assistit el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, així com diversos alcaldes, regidors i representants institucionals del territori. També hi han estat molt presents les juntes de les associacions de gent gran de la comarca, amb un paper especialment actiu per part de l’associació de l’Albi, amfitriona de l’acte.

El programa ha combinat activitats lúdiques i culturals al llarg de tota la jornada: concurs de bitlles, visita guiada al castell, celebració de l’Eucaristia, ballada de sardanes, exposicions d’art i col·leccionisme, dinar de germanor i ball de tarda, entre altres propostes. L’acte central del migdia ha estat el parlament institucional amb motiu del Dia de la Comarca, que ha comptat amb les intervencions del president del Parlament i del president comarcal.

Com és tradició, s’ha fet també homenatge a les persones més grans assistents, en un dels moments més emotius de la trobada. En aquesta edició, el reconeixement ha estat per a M. Lourdes Ribera Langort, de 95 anys i veïna de l’Albi, com a persona més gran, i per a la parella formada per Gaietà Llauradó Jordà (90 anys) i Apol·lònia Alba Santaulària (86 anys), que sumen 176 anys entre tots dos.