Amb motiu de la celebració de la Setmana del Vi Català, del 4 al 13 de novembre, el Gastronòmic Fòrum Barcelona va acollir aquest dimecres la presentació d’Enodata, l’estudi més gran dels cellers catalans a Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i TikTok, que situa a Vinya els Vilars d’Arbeca com el segon celler català més influent a TikTok.

Enodata, un estudi impulsat pel portal “Enoturista”, amb la col·laboració de l’INCAVI, és un baròmetre força ajustat de quina és la presència dels elaboradors catalans a les principals xarxes socials amb el nombre de seguidors, la interacció, el creixement anual, separat per tipus de cellers o regions vinícoles. Judith Cortina i David Jobé, periodistes i directors del portal “Enoturista”, van ser els encarregats de presentar aquest dimecres, 9 de novembre, en el programa de l’Aula de la Setmana del Vi Català, els resultats d’aquest informe, que compleix tres anys de vida.

Vinya els Vilars destaca en TikTok

Des de fa anys, el celler Vinya el Vilars té una significada presència a les xarxes socials, començant per facebook i twitter, per incorporar-se, fa set anys, a instagram. Fa poc més d’un any dona el salt a TikTok, esdevenint un dels primers cellers de Catalunya en utilitzar aquesta xarxa per explicar el seu projecte enològic i enoturista.

Ara, uns mesos després, l’aposta de Vinya els Vilars, impulsada per Gerard Aldomà, part de la segona generació del celler i expert en màrqueting i xarxes socials, ha estat reconeguda en aquest estudi en situar-ho com el segon celler de Catalunya amb millors dades en aquesta xarxa social amb
un total de 1.003 seguidors i 6.576 m’agrada (dades d’octubre de 2022), tan sols superats per Parés Baltà amb 3.593 seguidors i 38.000 m’agrada, tots dos molt per sobre de la resta de cellers que formen la llista dels 10 cellers de Catalunya més influents en TikTok.

Els cellers catalans compten amb més de cinc milions de seguidors a les xarxes

Gràcies a l’estudi ENODATA, per primera vegada s’ha calculat quants seguidors mou el vi català a les xarxes socials, situant la xifra en 5.300.000 perfils de seguidors de 800 cellers/projectes vinícoles catalans a les sis grans xarxes socials (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i TikTok).

L’estudi analitza l’activitat, els seguidors i, en alguns casos, la interacció.
La xarxa que acumula més seguidors històrics és Facebook, seguida d’Instagram i de Twitter. Les noves xarxes analitzades (LinkedIn, YouTube i TikTok) només representen el 3% de la massa de seguidors total.