“Les Garrigues, the land of olive oil”, el paquet de turisme lent creat a través del projecte europeu Med Pearls

“LesGarrigues, the land of olive oil” és el resultat del projecte europeu Med Pearls a la comarca. Es tracta d’experiències turístiques creades a les Garrigues a través de la filosofia de turisme lent, slow tourism, un model sostenible, connectat amb el territori i integrat en el marc local. Així ho han presentat avui, 19 d’abril, la directora general de Turisme, Marta Domènech, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, en un acte a la finca Cuadrat Valley, al terme municipal de Juncosa – l’Albagés, acompanyats per agents del sector públic i privat que han format part del producte turístic. En total, una cinquantena de persones han assistit a la jornada. 

La creació d’aquestes propostes s’ha fet sota la nova marca turística ‘Breathing Land’, una marca impulsada a través del projecte europeu que promociona el turisme lent a Catalunya. A les Garrigues, s’ha involucrat tres agències de viatges receptives (Traveltec, Lleida i tu i Buena ruta) i 188 proveïdors totals. L’abast del projecte, però, ha estat més ampli i també s’han creat experiències a l’Anoia i la Ribera d’Ebre i, en total, ha comptat amb 450 agents locals de tot Catalunya. 

El projecte Med Pearls, liderat per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i cofinançat al 90% pel Programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània ENI CBC Med 2014-2020, ha tingut una duració de 4 anys. L’ACT ha comptat amb un finançament de 670.000 euros, els quals s’han destinat al desenvolupament del projecte a les tres comarques catalanes, zones de baixa densitat turística però que amb un alt potencial.