Aquest dimecres, 22 de juliol, va tenir lloc a Tarrés la cloenda del curs “Eines formatives i de suport als allotjaments de les Garrigues”, promogut pel Consell Comarcal de les Garrigues amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

L’acte va començar amb la visita guiada pel poble de Tarrés a càrrec del seu alcalde, Ramon Maria Arbós. Seguidament, va donar la benvinguda juntament amb el president del Consell Comarcal, Jaume Setó que va “valorar positivament l’increment dels últims anys dels allotjaments a la comarca” i va destacar que “aquest curs ha de servir per posar en valor la comarca i crear sinergies entre sector públic i privat”.

A continuació, es va fer la presentació del projecte “Creació, millora i foment de la col·laboració dels allotjaments i altres agents turístics de la comarca de les Garrigues” i el seu desenvolupament a càrrec de Teia Guix de l’empresa Co-emprén, en el que es va posar de manifest el resultat del curs i es van explicar les eines que des de l’Ens Comarcal es posen a disposició dels allotjaments, com les xarxes socials o la pàgina web. Els allotjaments van manifestar la seva satisfacció amb el curs i van estar d’acord en continuar realitzant reunions periòdiques per tractar temes d’interès. Per finalitzar, es va oferir un tast de productes de la terra.

El curs té com a principal objectiu oferir eines formatives i de suport perquè els allotjaments de la comarca siguin més competitius. El programa contemplava l’organització de quatre seminaris presencials durant els mesos de març, abril i maig, però a causa de la situació de crisi sanitària originada per la Covid-19, s’han adaptat i ampliat les sessions d’acord amb les necessitats que han manifestat els 25 allotjaments que hi han participat. D’aquests, un total de 22 allotjaments han rebut, a més, un assessorament personalitzat durant el curs, a fi de millorar el seu establiment.

El primer seminari, sobre les tendències de futur i innovació en el sector turístic, es va dur a terme presencialment com estava previst. Els altres tres seminaris que oferien formació sobre la creació de productes turístics i experiències col·laboratives; l’estratègia i models de negoci innovador i col·laboratiu, i la comunicació i comercialització de l’oferta turística del territori, s’han realitzat via telemàtica i s’han dividit en dues sessions de 2 hores cadascuna.

A més, s’han ofert tres sessions més de manera online per tal de respondre a la demanda dels allotjaments, les quals han tractat sobre normativa i fiscalitat d’allotjaments turístics; experiències en oleoturisme, i foment de la cooperació entre allotjaments, altres plataformes d’intermediació a tenir en compte i reserves online immediates.

Entre el 29 de juny i el 6 de juliol, es van visitar diversos espais de les Garrigues com a part del curs: la Vinya dels Artistes del celler Mas Blanch i Jové a la Pobla de Cérvoles, el Castell de la Floresta, el Mas de Melons a Castelldans, l’Univers Marta Pruna – Camí dels 7 Sentits a Cervià de les Garrigues, el projecte de l’Associació Trenca a Bovera i el Centre de Cultura de l’Oli de Catalunya i el Museu de l’Oli a la Granadella.