Aquest divendres, 6 de març, al Celler Vinya Els Vilars d’Arbeca, ha tingut lloc la presentació del programa de Slow Tourism que es desenvoluparà a les Garrigues. La comarca ha entrat a formar part d’un projecte d’àmbit europeu basat en una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals.

Aquesta jornada ha constat d’una primera part on s’ha presentat el projecte als diferents actors de la comarca, tant públics com privats, per explicar-los el funcionament del projecte i els seus objectius, com poden participar en la creació d’aquest nou producte, quins elements clau han de tenir i finalment quins beneficis pot significar. Seguidament, s’ha realitzat una dinàmica de treball on els assistents han pogut aportar les seves idees i visions sobre el territori i els productes turístics a crear. La jornada ha finalitzat amb una posada en comú dels resultats i una lectura de les conclusions que marcaran els primers passos a seguir en la creació d’aquests nous productes Med Pearls a les Garrigues.  

Els objectius del projecte coincideixen plenament amb els objectius del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya: desestacionalització, desconcentració, diversificació i augment de la despesa. A més, Med Pearls reforça la marca Ecoturisme creada per l’ACT, ja que l’Slow Tourism és un dels eixos de l’ecoturisme.

Aquest projecte està adreçat a “Destinations Management Companies” (DMCs) que tinguin capacitat per crear productes Slow Tourism, i a start-ups locals i emprenedors que puguin desenvolupar solucions TIC per integrar-les en els nous productes Med Pearls.

El projecte té un pressupost global de 3 milions d’euros i una durada de 36 mesos i ha estat un dels únics quatre projectes seleccionats entre les 67 propostes rebudes sota l’eix del turisme sostenible.

Les Garrigues, l’Anoia i Ribera d’Ebre, les zones escollides per a la prova pilot a Catalunya

El projecte Med Pearls estableix que les experiències s’hauran de desenvolupar en zones de baixa densitat turística però amb molt de potencial. Sota aquests criteris, l’Agència Catalana de Turisme ha escollit les zones de l’Anoia (en col·laboració amb la Diputació de Barcelona), les Garrigues (en col·laboració amb la Diputació de Lleida) i la Ribera d’Ebre (en col·laboració amb el Patronat de Turisme de Terres de l’Ebre), per impulsar les tres experiències catalanes que formaran part del projecte.

Les empreses catalanes que formin part d’aquesta prova pilot rebran formació en creació de producte turístic; podran realitzar viatges de benchmarking amb les altres experiències que formen part del projecte; rebran assessorament tecnològic; participaran en fires, workshops i altres activitats de promoció turística; i entraran a formar part d’un programa de cross selling amb la resta de socis, adreçat a tercers mercats com els Països Nòrdics, Estats Units i Canadà, Rússia i Àsia.

Foto: Consell Comarcal de les Garrigues.