Una vuitantena de persones han assistit aquest dijous al Centre d’Empreses Innovadores de les Borges a la setena edició de les Trobades de Mestres i Operaris d’Almàsseres que s’organitzen arreu de l’Estat. Durant la jornada, que s’ha celebrat per primer cop a Catalunya, diversos especialistes del sector han explicat als assistents com definir estratègies de producció basades en la qualitat i com optimitzar els equips d’extracció específics per a petits productors d’oli d’oliva verge extra. La jornada ha estat organitzada per Interempresas Media i l’Associació Espanyola de Mestres i Operaris de Molins, amb la col·laboració de GlobalLleida i el Clúster de l’Oli de Catalunya

L’alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, ha inaugurat la trobada i ha destacat la necessitat de debatre al voltant del món de l’oli, el qual suposa una part important del PIB del territori: “Entenem que l’oli d’oliva verge extra ha de fer un canvi i ha de posicionar-se millor dins dels mercats i, sobretot, afavorir-se del dinamisme de petits i mitjans productors per fer el salt internacional”. Mir també ha posat sobre la taula la transcendència del component d’innovació: “és transcendent per guanyar la confiança dels consumidors i per agafar una quota de mercat més àmplia”.

Per la seva banda, el director de la Àrea Agroalimentària d’Interempresas Media, David Pozo, ha exposat que la trobada es dirigeix especialment a petites i mitjanes empreses productores d’oli d’oliva verge extra que se centren en la qualitat més enllà de la quantitat, produccions molt selectes que cal atendre de manera molt especial i que se sustenten sobre els pilars de la tradició, la innovació i la qualitat.

Al seu torn, el consultor tècnic d’Olivicultura Miguel Abad, ha exposat que el consum d’oli d’oliva verge extra ha disminuït al voltant d’un 20% en els últims anys. Una dada que demostra que cal canviar les estratègies per posicionar-se dins d’un mercat cada cop més globalitzat i potenciar els valors de la petita i mitjana empresa com són l’honestedat i la transparència. “El futur no està en les ajudes ni en les polítiques comunitàries sinó en els clients”, ha puntualitzat. Així mateix, al llarg del matí, el tècnic de l’empresa FOSS Iberia Antonio Roldán, ha donat a conèixer una nova tecnologia per millorar la qualitat de l’oli d’oliva verge extra i la seva productivitat.

Una jornada de treball intensa que ha finalitzat amb una taula rodona en la qual productors de reconegut prestigi han explicat estratègies i reptes per a captar a consumidors d’olis d’oliva gourmet i que ha servit perquè assitents com Montserrat Martínez, del molí d’oli Simbionatur de Sarroca de Lleida, hagin compartit idees i creat sinergies per “aprendre a buscar l’excel·lència del producte a partir de l’experiència d’altres especialistes”.

GlobalLleida

Una vuitantena de persones aprenen a les Borges estratègies per internacionalitzar l’oli d’oliva verge extra