Aquest divendres, 3 de novembre, l’Espai Macià de les Borges acollirà la presentació de l’any Daniel Cardona, arran de la commemoració dels 80 anys de la seva mort. 

Cardona, figura que fa de pont entre el separatisme històric i l’indepentisme modern, és considerat, juntament amb Francesc Macià, un dels dirigents històrics més rellevant de l’etapa inicial del moviment independentista català. 

Aquesta commemoració s’ha produït arran d’un manifest, signat per una setantena de personalitats entre historiadors, periodistes, societat civil i activistes de la recuperació de la memòria històrica, que van donar validesa a l’any Daniel Cardona.

El primer acte de presentació pública es va fer al Museu d’Història de Catalunya (Barcelona), i a Sant Just Desvern (Baix Llobregat) on fou alcalde, Perpinyà (on fou exiliat tres vegades), a la Universitat de la Sorbona París (on residia Macià durant la dictadura de Primo de Rivera), i aquest divendres a les Borges.

L’acte d’aquest divendres, que començarà a les 19 hores, serà a càrrec de l’historiador Fermí Rubiralta, l’escriptor i polític, Pau Juvillà i el president de la Fundació Reeixida, Oriol Falguera.