El Subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín, va mantenir dues reunions de treball amb l’alcalde de Juneda, Antoni Villas, i l’alcalde de les Borges Blanques, Josep Farran, per analitzar els detalls de l’estudi informatiu de la carretera N-240 entre Borges i Lleida que va fer públic el ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible la passada setmana, tal com vam explicar des d’aquesta emissora.
Segons el Ministeri, s’ha seleccionat la proposta que preveu la construcció d’un primer tram amb una longitud d’11 quilòmetres de traçat per connectar l’AP-2, just després de l’enllaç actual de les Borges Blanques amb l’N-240, fins a la rotonda de Margalef amb una carretera 2+1, és a dir, un carril per a cada sentit de circulació i un de central destinat als avançaments. Pel que fa a el tram des de Margalef a Lleida, l’estudi preveu la construcció de quatre carrils, dos per cada sentit de circulació, en una longitud de 8,5 quilòmetres.
En el decurs de totes dues reunions, el subdelegat i els alcaldes han analitzat la tramitació administrativa pendent perquè, tal com ha explicat José Crespín, “el projecte sigui una realitat”. El subdelegat ha insistit que aquest estudi informatiu, encara provisional, entra ara a la fase dels tràmits d’informació pública i d’avaluació d’impacte ambiental.
Crespín ha assenyalat també que l’N-240 “tot i la supressió de peatges a l’AP-2″, manté un nivell de trànsit rellevant, sobretot entre la capital de les Garrigues i Lleida ciutat que han motivat treballar en una solució adequada que aporti millores en la conducció i la seguretat viària, així com en la seva funcionalitat prestant una especial atenció a la travessia de Juneda, al gran nombre d’accessos a la carretera des de les finques properes i al desenvolupament del teixit econòmic de la zona”.