La Lleteria de TALMA, Torrons i Mel Alemany i Plusfresc s’uneixen per donar continuïtat al projecte de lactis
La Lleteria, projecte social i d’inserció laboral de l’Associació TALMA, ha buscat sinergies al territori per tal de garantir i donar continuïtat a l’elaboració de lactis de qualitat, saludables i amb valor social. Per aquest motiu, el projecte ha establert un acord comercial amb Plusfresc, la cadena de supermercats de Lleida, i ha creat un nou producte amb la col·laboració de Torrons i Mel Alemany.
L’objectiu d’aquesta suma d’esforços és millorar la situació econòmica de La Lleteria i aconseguir el repte d’augmentar la facturació anual del projecte en 100.000€. Carles Cabús, responsable de La Lleteria explica que “el projecte necessita créixer en volum de facturació per garantir la sostenibilitat econòmica ja que, com en tots els sectors productius, les despeses fixes han augmentat i encara arrosseguem un estancament en les vendes des de l’arribada de la pandèmia.”
Per aquest motiu, la Lleteria ha sumat esforços amb Plusfresc i Torrons i Mel Alemany, dos col·laboradors del territori que tenen una llarga experiència en el sector agroalimentari i porten el territori de Lleida en el seu ADN.
Pel que fa a l’acord comercial amb Supermercats Plusfresc, La Lleteria distribuirà tres dels seus productes en més de 65 supermercats de la cadena. Concretament, els productes que el consumidor podrà trobar a partir d’aquest abril seran: el iogurt natural en paquet de 4 unitats, el iogurt natural en el format de 500 g i, per últim, el iogurt natural amb mel i suc de llimona en paquet de 4 unitats.
No és la primera vegada que Plusfresc ofereix els lactis de La Lleteria en alguns dels seus establiments, sobretot als supermercats de les Borges Blanques i Juneda, a causa de la proximitat dels consumidors amb el projecte social. Actualment, i gràcies a aquest acord comercial, La Lleteria podrà ampliar els punts de venda i serà present a tot el territori lleidatà gràcies a la distribució centralitzada de Plusfresc a tots els supermercats de la cadena. A més a més, segons Joan David Porté, responsable de comunicació de Plusfresc, “els consumidors també trobaran aquests productes a les botigues Plusfresc de Tarragona i Barcelona ja que un producte fet a Lleida i per persones d’un projecte social necessita la màxima cobertura i presència possible a les nostres botigues”.
La Lleteria complementa aquest acord comercial amb la incorporació d’un nou producte a la família de iogurts. Es tracta del iogurt natural amb mel i suc de llimona creat de la mà de Torrons i Mel Alemany. Aquesta col·laboració sorgeix arran de la voluntat d’ampliar la gamma de productes de La Lleteria des d’un punt de vista saludable i de territori. “El iogurt natural és el lacti més venut de La Lleteria perquè és un iogurt elaborat sense additius ni llet en pols i perquè és molt similar als iogurts fets a casa de tota la vida” explica Cabús, “per això hem volgut evolucionar-lo i buscar una forma natural i saludable d’endolcir-lo” afegeix. La col·laboració amb Torrons i Mel Alemany ens permet elaborar un iogurt natural saludable, suau al paladar, amb una aportació equilibrada de greix i endolcit amb la varietat de mel i suc de llimona d’Alemany. Segons Ferran Alemany, gerent de Torrons i Mel Alemany, “hem aconseguit un iogurt natural de molta qualitat amb el valor afegit de la mel de proximitat, que funciona com a dolç natural i li aporta vitamines, minerals i aminoàcids que aporten dolçor amb unes notes cítriques molt agradables al paladar”.
Amb l’aposta per un producte gourmet i l’oportunitat d’expansió territorial a nivell de distribució, La Lleteria pretén impulsar el projecte i fer-lo arribar a un target que busca un producte alimentari de qualitat, saludable, elaborat artesanalment a les Garrigues i amb uns criteris socials. De fet, segons Carles Cabús, “aquesta triple aliança no funcionarà sense la resposta de les persones del territori. Necessitem que els consumidors i consumidores escullin un producte fet a casa i contribueixin a construir un territori amb productes de qualitat i compromís social”.
Per aquest motiu, i per acabar de promocionar els tres productes que s’han incorporat en aquest acord comercial entre La Lleteria i Plusfresc, s’ha preparat un calendari de tastos a més de 40 supermercats de la cadena que es duran a terme els dissabtes en horaris de màxima afluència de consumidors i consumidores. Aquesta acció promocional, a més a més, també permetrà donar a conèixer el iogurt natural amb mel i suc de llimona, que és la novetat d’aquest 2023 dins la gama de lactis de La Lleteria.
La Lleteria de TALMA és un projecte social que promou l’ocupació i la integració sociolaboral de persones amb necessitats de suport que aporten les seves habilitats i capacitats per aconseguir uns iogurts elaborats amb llet i res més, gràcies a un procés artesà, una transformació natural de la llet i una aposta clara per la qualitat i la sostenibilitat. Va néixer l’any 2013 i l’obrador està situat a Les Obagues (Juneda, les Garrigues), un espai natural molt a prop dels canals d’Urgell. El projecte ha defensat sempre la sostenibilitat, la sobirania alimentària i una gestió de l’activitat agrària que parteixi de les persones i de la qualitat dels aliments que produeix.