Jornades d’Habitatge. Models alternatius d’habitatge per a gent gran
El passat dissabte, 17 de maig, la Sala Maria Lois de les Borges Blanques va acollir les Jornades d’Habitatge per a la Gent Gran, sota el títol “Quin futur residencial ens espera?”. La iniciativa va néixer de la mobilització d’un grup de persones grans de la comarca, que van expressar la necessitat d’ampliar l’oferta residencial pública i van impulsar un espai de debat obert a tota la ciutadania.
Amb el suport de l’Ajuntament de les Borges Blanques, les jornades van servir per fomentar un procés participatiu i obert, posant sobre la taula tant la situació actual com models innovadors d’habitatge i de cures.
L’acte Models alternatius d’habitatge per a gent gran va tenir lloc a les 10.30 h i va comptar amb la participació de Sebastià Mata, representant de la iniciativa Repoblem. Mata va presentar diverses experiències de models d’habitatge que afavoreixen un envelliment digne, amb autonomia i en comunitat, com ara les cases compartides o els cohabitatges, especialment pensats per a entorns rurals. En acabar, es va obrir un torn de preguntes on el públic va poder compartir inquietuds i aprofundir en els temes exposats.