Arrenca la campanya promocional ‘Les Garrigues, terra verge extra’
El Consell Comarcal de les Garrigues inicia la campanya promocional “Les Garrigues, terra verge extra”amb la qual es vol unificar la imatge turística dels pobles de les Garrigues, projectar la comarca en l’àmbit turístic i augmentar l’autoestima del territori. Aquest projecte forma part del pla estratègic comarcal de les Garrigues 2015-2025i en concret de lalínia estratègica 3 que secentra en l’àmbit del territori, la cultura i el patrimoni.
Aquest dijous s’han presentat a Les Borges TV els tres vídeos promocionals realitzats per la jove creadora audiovisual garriguenca Elena Bellart per encàrrec del Consell Comarcal. “Cadascuna de les peces audiovisuals tracta una temàtica diferent, com són la gastronomia, el patrimoni i el turisme, conceptes tots tres que estan molt lligats entre si i que són un dels motors per al progrés de la nostra comarca”, explica Jaume Setó, president del Consell Comarcal de les Garrigues.“Som conscients que som un territori encara per descobrir per molts catalans, i aquests vídeos han de servir per projectar la comarca a l’exterior, i també per animar als propis garriguencs a ser prescriptors del que tenim”, destaca Setó.
Un cop presentats els vídeos, es facilitarà aquest material a tots els agents de la comarca que hi estiguin interessats per poder-ne fer la màxima difusió i animar que la gent visiti les Garrigues. Tot i la situació sanitària, des del Consell Comarcal es remarca que les Garrigues és un territori segur i no massificat que la gent pot visitar sense problemes.
Aprofitant l’elaboració d’aquests vídeos, també es crearà un banc d’imatges de diferents indrets i temàtiques de les Garrigues que es posaran a disposició de les empreses de la comarca perquè puguin nodrir les seves webs i xarxes socials per promocionar els seus negocis i la mateixa comarca.
Una altra de les accions de la campanya “Les Garrigues, terra verge extra” ha estat la col·locació d’un rètol promocional en una de les entrades del municipi de Castelldans. Aquesta actuació es durà a terme també, pròximament, en altres localitats com Granyena de les Garrigues i Bellaguarda. En aquest sentit, la idea és anar poblant els municipis de la comarca amb una imatge unificada i crear una marca de territori que doni cabuda a tots els agents i a tots els sectors de la comarca, i els ajudi en la projecció cap a la resta del territori català.
Aquest projecte forma part del pla estratègic comarcal de les Garrigues 2015-2025i en concret de la línia estratègica 3 que secentra en l’àmbit del territori, la cultura i el patrimoni. És una línia enfocada a la valorització del que representa les Garrigues com a territori, allò que la fa especial i única, que la singularitza de les altres comarques veïnes i que fa que la seva gent se l’estimi, senzillament, perquè és la seva terra. És una línia que dirigeix els seus esforços a aconseguir que els propis garriguencs i garriguenques siguin conscients del territori que tenen, se n’enamorin i se’n sentin orgullosos. L’estima cap a la pròpia terra és la clau per creure en les seves possibilitats, en què els seus joves hi tenen futur, en què els seus fruits són els més preuats i en què el seu patrimoni i la seva cultura són dignes de ser coneguts.
Tot i que ja s’han realitzat alguns passos en aquest sentit, per exemple, ja fa tres anys que es va iniciar el certamen “Les Garrigues en flor”per embellir els pobles de la comarca, des del Consell Comarcal es continua treballant per fer conscients als mateixos garriguencs i garriguenques que han de girar la mirada cap a l’essència de la comarca. “Si es vol fer un pas endavant i decidit per aconseguir un futur d’oportunitats per al nostre territori, cal que tots siguem capaços de creure en aquest futur possible perquè tenim recursos i tenim capacitats per fer-los valdre. Per lluitar per un territori és imprescindible estimar-lo i saber-lo valorar”, remarca Setó.
L’oli de les Garrigues és conegut arreu, però la comarca és encara força desconeguda entre bona part de la societat catalana. És per això que des del Consell Comarcal s’ha vist la necessitat de crear la marca “Les Garrigues, terra verge extra”com una marca paraigües, una marca de territori que dona cabuda a tots els agents i a tots els sectors, per tal que beneficiï a tota la societat garriguenca en global respecte a la seva projecció cap a la resta del territori català.
Les properes accions que estan previstes dins del projecte “Les Garrigues, terra verge extra” són:
– Impulsar un programa d’experiències de descoberta d’indrets singulars, simbòlics o de gran atractiu de la comarca per tal que la població local valori més els atractius de les Garrigues.
– Fomentar que les empreses i productors de la comarca utilitzin les eines que ofereix el Consell Comarcal de les Garrigues (en concret, el blog de turisme) per promocionar-se i donar-se a conèixer.
– Impulsar el disseny de marxandatge d’autoestima de la comarca (“Orgullo Garriguenc”).