La 29a Fira de l’Oli d’Oliva Verge Extra – Catalunya arrenca a Les Borges Blanques amb una intensa primera jornada
Les Borges Blanques ha donat aquest divendres el tret de sortida a la 29a Fira de l’Oli d’Oliva Verge Extra – Catalunya, amb una primera jornada marcada per l’activitat tècnica, institucional i gastronòmica, i amb una àmplia participació de públic als diferents espais firals.
El matí ha començat amb la jornada tècnica sobre el disseny i maneig de plantacions intensives d’olivera, celebrada a la Sala Maria Lois de la Casa de la Cultura, que ha reunit professionals del sector per abordar els reptes i oportunitats del conreu modern de l’olivera.
A les 11.30 h, el Pavelló de l’Oli ha acollit l’acte inaugural de la Fira, presidit per l’Honorable Sr. Albert Dalmau i Miranda, conseller de la Presidència de la Generalitat de Catalunya. Durant l’acte s’ha fet entrega del Premi Cultura de l’Oli a les cinc denominacions d’origen protegides participants: DOP Les Garrigues, DOP Oli del Baix Ebre-Montsià, DOP Oli de l’Empordà, DOP Oli Terra Alta i DOP Siurana.
La jornada ha continuat amb activitats pensades per a tots els públics. Al migdia, l’Espai Aliments del Territori i Tu ha acollit l’activitat Sabors en acció, amb cuina i còctels en directe a càrrec de l’alumnat de l’Itinerari Formatiu Específic de cuina i restauració de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida. A la tarda, els infants han estat protagonistes amb tallers gastronòmics i amb l’acte d’entrega de premis a les escoles per la seva col·laboració a la Fira.
Un dels moments més destacats del divendres ha estat l’entrega de premis als millors olis d’oliva verge extra de la Fira, a càrrec de Joan Gòdia i Tresànchez, director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia, que ha posat en valor l’excel·lència i la qualitat dels olis participants.
La tarda-vespre ha estat marcada per les demostracions gastronòmiques, els tasts guiats, els tallers d’oli verge extra i els Diàlegs de l’Oli, amb un tast a cinc veus protagonitzat per les DOP.
La primera jornada s’ha tancat amb ambient festiu a l’Espai Envelat, amb l’Itinerant Festival, que ha posat música a l’inici d’un cap de setmana intens dedicat a l’oli d’oliva verge extra i al territori.



