La Fira de l’Oli estrena la seva Oleoteca, l’espai de cultura OOVE

Les Borges Blanques ja compta amb la seva Oleoteca. La 28 edició de la Fira de l’Oli d’Oliva Verge Extra Catalunya ha servit de marc per a la inauguració d’un equipament que servirà a partir d’ara per impulsar la cultura de l’oli d’oliva verge extra durant tot l’any.

L’Oleoteca, ubicada en un espai diàfan de l’antic Bar de Vidre, adjunt al Pavelló de l’Oli, oferirà tastos d’oli durant els dies que resten de Fira (a càrrec de l’experta Montse Freixa), i servirà també de proposta d’activitats formatives, culturals i gastronòmiques al llarg de tot el 2025.

A l’acte inaugural, l’Alcalde de les Borges Blanques, Josep Farran, ha recordat que els objectius de la Fira de l’Oli són, a més d’obertura geogràfica i de diversitat de varietats d’oli, impulsar la cultura de l’oli amb una agenda anual.

“Apostar per la cultura de l’oli vol dir fer aquest nou equipament”, ha resumit l’alcalde Josep Farran, enumerant les activitats previstes per a l’Oleoteca al llarg de l’any, ha destacat “tastos, tallers, cuina, memòria, debats i reflexions estratègiques”.

En aquest darrer sentit, Farran ha explicat que la Fira de l’Oli té previst un pla pedagògic “que estengui la cultura de l’oli de forma sistematitzada”.

L’acte inaugural de l’Oleoteca ha estat assistit aquesta tarda pel Conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, que ha destacat l’oli d’oliva verge extra com un producte d’altíssima qualitat i ha manifestat la seva voluntat d’ajudar les Borges Blanques “a convertir-se en Capital de l’Oli”.

“L’oli ha d’estar tot l’any a totes les cases i a tots els restaurants”, ha demanat el conseller, afegint la necessitat de recursos per comunicar millor i aconseguir el relleu generacional en el món de la pagesia. “Hem de donar un missatge d’esperança”, ha acabat reivindicant el conseller.